اولین اپلیکیشن اختصاصی صاحبان پت ، در نسخه ی اندروید منتشر گردید.
اولین اپلیکیشن اختصاصی صاحبان پت ، در نسخه ی اندروید منتشر گردید.
دانلود اپلیکیشن

معرفی نژاد پودل ; 10 حقیقت جالب در مورد پودل ها

ایجاد شده توسط مدیر همیارپت در سگ 16/02/1403
اشتراک گذاری


نام نژاد پودل سایز استاندارد
خصوصیات کلیفعال / مغرور / بسیار باهوش
میانگین اندازهبیش از 38 سانتی متر (استاندارد)
وزن27-32 کیلوگرم (نر استاندارد) ،18-23 کیلوگرم ( ماده استاندارد)
امید به زندگی

10-18 سال

صفات و خصوصیات نژاد پودل

نژاد پودل چه استاندارد، چه مینیاتوری، چه عروسکی، چه سیاه، سفید یا زرد، با افتخار در میان سگ های اشرافی ایستاده است. در زیر موی مجعد و کم حساسیت زای خود یک بدن عضلانی زیبا دارد به عنوان همدمی برای تمام عمر شناخته می شود. 

پودل ها در سه نوع اندازه وجود دارند: استانداردها باید بیش از 38 سانتی متر قد داشته باشند. مینیاتوری ها 38 سانتی متر یا کمتر هستند. عروسکی ها بیشتر از 25 سانتی متر نیستند. هر سه گونه دارای ساختار و تناسبات یکسانی هستند. در نمایشگاه سگ، پودل ها معمولا در غرفه سگ های بریتانیایی دیده می شوند. اکثر صاحبان حیوانات خانگی موی کوتاه شده را ترجیح می دهند تا بدنی که مربعی شکل بوده و دارای عضلات صاف است. هر گونه تصور قبلی در مورد پودل ها را فراموش کنید: پودل ها سگ هایی مشتاق، ورزشکار و باهوش هستند که تطبیق پذیری قابل توجهی دارند. استاندارد، با جثه و قدرت بیشتر، با بدن ورزیده مراقب تمام اعضای خانواد هستند ، اما بدانید همه پودل ها را می توان با موفقیت آموزش داد.


هنگام مراقبت از پودل استاندارد چه انتظاری داریم

داشتن سگ فقط یک امتیاز نیست. این یک مسئولیت است. آنها حداقل برای غذا و سرپناه به ما وابسته هستند و با این همه سزاوار چیزهای بیشتری هستند. وقتی سگی را وارد زندگی خود می کنید، باید تعهدی را که مالکیت سگ به همراه دارد را درک کنید.

سلامتی

بیشتر پودل ها به لطف تلاش های پرورش دهندگان متعهد و مسئولیت پذیری که به طور معمول همه توله های پرورشی را آزمایش می کنند، زندگی طولانی، شاد و سالمی دارند. با این حال، مانند همه نژادها، برخی از مشکلات سلامتی از جمله دیسپلازی مفصل ران و چندین اختلال چشمی ممکن است اتفاق بیفتد. صرع ایدیوپاتیک، آدنیت سباسه، بیماری فون ویلبراند، و اختلالات ناشی از سیستم ایمنی نیز در این نژاد در مواردی دیده می شود. احتمال بروز دو مشکل ارتوپدی، لگ کالو پرتس و دررفتگی کشکک زانو، در پودل های عروسکی و مینیاتوری بیشتر از استانداردها است. انواع استاندارد بیشتر در معرض خطر اتساع معده همراه با ولوولوس (نفخ) و آدنیت سباسه هستند.

تست های بهداشتی توصیه شده از انجمن حمایت از سگ سانان:

• ارزیابی کشکک

• ارزیابی مفصل ران

• ارزیابی چشم

• آزمایش DNA PRA Optigen


آراستن

اگر قصد دارید موی پودل خود را کوتاه نگه دارید، باید یاد بگیرید که چگونه برس زدن روزانه او را برای جلوگیری از مات شدن یاد بگیرید. اگر یک پودل با موی پرپشت را از روی پوست برس نزنید، موها در نزدیکی ریشه ضعیف می شوند و برای شروع رشد جدید باید تراشیده شوند. اکثر صاحبان حیوانات خانگی ترجیح می دهند که موی پودل خود را در کوتاه ترین حالت ممکن قرار دهند. برخی از صاحبان این کار را یاد می گیرند که خودشان این کار را انجام دهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند سگ خود را هر چهار تا شش هفته یکبار برای حمام کردن، نظافت و کوتاه کردن ناخن نزد یک آرایشگر حرفه ای سگ ببرند. موی نسبتاً بدون ریزش این نژاد باعث می شود که این نژاد انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به آلرژی باشد.

ورزش

پودل ها با هر اندازه ای سگ های بسیار فعالی هستند که برای تخلیه سطح انرژی بالای خود نیاز به ورزش روزانه دارند. پودل ها مشتاق همه نوع فعالیت هستند و از مشغول بودن لذت می برند. شنا برای آنها ورزش بسیار خوبی است و بیشتر پودل ها عاشق قرار گرفتن در آب هستند. به عنوان سگ شکاری پرورش یافته، انگیزه آنها مکان یابی و پیدا کردن وسایل است، بنابراین انداختن اسباب بازی، چوب یا توپ هم ذهن و هم بدن آنها را آماده نگه می دارد. آنها همچنین از دویدن یا پیاده روی طولانی با صاحب خود لذت می برند.


آموزش

پودل ها بسیار باهوش هستند و به راحتی آموزش داده می شوند. آنها چابک و باوقار و همچنین باهوش هستند و در انواع تمرین ها از جمله چابکی، اطاعت و ردیابی لذت می برند و در آنها برتری دارند. آنها آبگیرهای بسیار خوبی هستند و همچنین در آزمایشات غواصی و بازیابی شکار رقابت می کنند. پودل ها بسیار مردم مدار هستند و اگر روال تمرینی شما سرگرم کننده و مثبت باشد، به سرعت شما را راضی می کنند. مطمئن باشید که با تمرین می توانید چیزهای زیادی به او یاد دهید.

تغذیه

مهم نیست که عاشق چه سایز پودلی شده اید ، شما می خواهید بهترین غذای ممکن را به سگ خود بدهید. دامپزشک یا پرورش دهنده شما می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد غذای مناسب برای سن، سطح فعالیت و اندازه سگ کمک کند. برخی از سگ ها مستعد اضافه وزن هستند، بنابراین مراقب مصرف کالری و سطح وزن سگ خود باشید. اگر می خواهید به سگ خود غذا بدهید، این کار را در حد اعتدال انجام دهید. تنقلات می تواند کمک مهمی در تمرین باشد، اما دادن بیش از حد می تواند باعث چاقی شود. هرگز با استخوان های پخته شده یا تکه گوشت های چرب به سگ غذا ندهید. بیاموزید که کدام غذای انسان برای سگ ها بی خطر است و کدام نه. اگر در مورد وزن یا رژیم غذایی سگ خود نگرانی دارید با دامپزشک خود مشورت کنید.


10 حقیقت جالب در مورد پودل ها

پودل ها در میان تمام نژادهای سگ به راحتی قابل تشخیص هستند. پودل ورزشکار، مشتاق و باهوش است که بیشتر به دلیل ظاهر شیک خود شناخته می شود. علاوه بر ظاهر زیبا، استعدادهای بسیار بیشتری نیز دارد. در مورد این نژاد زیبا بیشتر از آنچه فکر می کردید بدانید.

1. پودل ابتدا در آلمان به وجود آمد نه فرانسه

گرچه پودل سگ ملی فرانسه است، اما پودل در واقع از آلمان منشا گرفته است. نام این نژاد از کلمه آلمانی "پودل" یا "پودلین" گرفته شده است که به معنای "پریدن آب" است. در واقع، اصطلاح "پودل فرانسوی" یک نام اشتباه است. در فرانسه، این نژاد Caniche نامیده می شود که به معنای سگ آب است.

2. آنها در اصل به عنوان سگ شکاری پرورش داده می شدند

پودل به دلیل علاقه زیاد در پریدن به آب نامگذاری شد زیرا این سگ ها در اصل برای بازیابی شکار از آب پرورش داده شدند. کار آنها این بود که اردک ها و پرندگان دیگر را به صاحبان خود بازگردانند. آنها در طول این سال ها مهارت های خود را از دست نداده اند. برخی از شکارچیان پرندگان آبزی امروزه هنوز از پودل در مزرعه استفاده می کنند.

3. مدل موی پودل برای عملکرد بهتر است، نه زیبایی

ممکن است پودل زیباترین سگ از نظر مدل مو باشد، اما برش سنتی پودل واقعاً هبخاطر عملکرد بهتر این سگ است ، نه برای زیبایی . موهای کمتر باعث می شود پودل شناگر کارآمدتری باشد، اما در برابر آب سرد آسیب پذیرتر می شود. برای به دست آوردن بهترین عملکرد در آب گرم و سرد، صاحبان پودل حجم مو  را در اطراف مفاصل و قسمت بالایی تنه بیشتر کردند تا از مفاصل و اندام های حیاتی محافظت کنند.

4. انواع مدل مو برای پودل ها وجود دارد

هر مدل موی پودل قوانین بسیار خاصی در مورد اینکه پف و فر موها کجا باید باشد و چقدر باید باشد دارد. برای رقابت به عنوان سگ نمایشی، پودل های بالغ باید یکی از سه مدل مو را داشته باشند: بافته شده قاره ای، بافته شده قاره ای اصلاح شده، یا زین انگلیسی. توله سگ ها در مسابقات دارای پوشش رسمی توله سگ هستند که طول آن در تمام بدن یکنواخت است.


5. پودل ها در سه نوع سایز وجود دارند، اما همه از یک استاندارد نژادی پیروی می کنند

از پودل عروسکی کوچک گرفته تا پودل مینیاتوری متوسط و پودل استاندارد خیره کننده، این نژاد در اندازه های مختلف وجود دارد. همه اندازه ها زیرمجموعه یک نژاد هستند و انتظار می رود با استاندارد نژادهای مشابه مطابقت داشته باشند.

6. صرف نظر از اندازه، پودل ها سگ های بسیار فعالی هستند

صاحبان پودل با توجه به تاریخچه این سگ که بازیاب پرنده های شکار شده بود، باید سگ های خود را ورزش دهند. آنها بازیاب های بسیار خوبی هستند و از یک بازی خوب و همچنین دویدن و پیاده روی طولانی لذت می برند. به عنوان سگ های آبی فوق العاده، شنا گزینه عالی دیگری برای ورزش این سگ است.

7. مو دارند نه خز

"تفاوت بین مو و خز چیست؟" ممکن است تعجب کنید خز تا یک نقطه خاص رشد می کند و سپس می افتد - چیزی که ما به عنوان ریزش می دانیم. موها نمی ریزند و رشد نمی کنند. موهای پودل نیز مانند موهای انسان می توانند به تغییرات هورمونی در بدن پاسخ دهند. پودل های ماده بعد از بچه دار شدن ممکن است دچار نازک شدن یا ریزش مو شوند.

8. بسیاری از پودل ها شغل دارند

پودل ها از باهوش ترین نژادهای سگ هستند. هوش و اشتیاق آنها برای خشنود ساختن صاحبان از آنها سگ های خدمتگذار عالی می سازد. از پودل ها به عنوان سگ راهنما، سگ کمکی برای افراد دارای ناتوانی های جسمی دیگر و سگ های درمانی استفاده می شود. آنها حتی به دلیل بینی تیزشان به عنوان شکارچی ترافل(یک نوع قارچ خوراکی) نیز مورد استفاده قرار گرفته اند.


9. یک تیم از پودل ها یک بار در Iditarod مسابقه دادند

مسابقه سگ سورتمه Iditarod Trail هر سال در آلاسکا برگزار می شود و اکنون محدود به نژادهای شمالی است که به خوبی با سرما سازگار هستند. این قانون که نژادها را برای ورود به این مسابقه محدود می‌کند، پس از آن اتخاذ شد که فردی به نام جان سوتر، در سال 1988 با تیمی از پودل‌های استاندارد وارد این مسابقات شد. برخی از پودل‌ها آنقدر سرد شده بودند که پاهایشان یخ زده و مشکلاتی از جمله ریزش مو داشتند که مجبور شدند آن‌ها را رها کنند.

 10. بسیاری از شخصیت های محبوب آمریکایی صاحب پودل هستند

الویس پریسلی به شکل عجیبی به پودل ها علاقه داشت. او آنها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کرد و اغلب آنها را به دوست دختر می داد. دیگر صاحبان پودل معروف عبارتند از: الیزابت تیلور، جکی کندی، لوسیل بال، مرلین مونرو، کاترین هپبورن و والت دیزنی.

ظاهر پودل

علاوه بر فر بودن مو، گوش‌های گرد بلند و ظاهری متناسب، ممکن است متوجه اندازه‌های مختلف پودل شده باشید. اما صرف نظر از اندازه (از جمله پودل استاندارد، پودل مینیاتوری و پودل عروسکی)، همه آنها از یک نژاد هستند.

در این نژاد، طیف وسیعی از رنگ‌ها را خواهید دید، از رنگ‌های یکدست مانند قهوه­ای روشن ، مشکی، نقره‌ای، گلبهی روشن و قهوه‌ای تا پودل‌هایی با رنگ های ترکیبی، از جمله پودل‌های فانتوم و رنگارنگ (یکی از آنها تاکسیدو نامیده می شود).

نکته جانبی: نژاد گلدندودل رنگی از پودل نیست، بلکه ترکیبی از پودل و گلدن رتریور است.

پودل ها موی متراکم و مجعد حجیمی دارند ، اما آیا می دانید برای چیست؟ آنها در ابتدا به عنوان سگ آبی پرورش داده شدند و از آنها برای بازیابی شکار استفاده می شد. پس این فرها برای چیزی بیش از نمایش دادن هستند. موی آنها در برابر آب مقاوم است و به نوعی مانند ژاکت عمل می کند تا آنها را حتی در آب سرد گرم نگه دارد. این سگ ها همچنین دارای انگشتان به هم چسبیده هستند که مانند باله در زیر آب عمل می کنند.

در مقایسه با سگ های دیگر، سگ پودل موهای منحصر به فردی دارد. آنها یک پوشش دولایه ندارند. در عوض، آنها یک لایه دارند که به سختی می ریزد. این باعث شده است که بسیاری ادعا کنند که پودل ها کم حساسیت زا هستند، که ممکن است به حقیقت نزدیک باشد، اما کاملاً اینطور نیست. همه سگ ها، مقداری ریزش مو دارند و برای افرادی که به شدت آلرژی دارند، هر مقداری که باشد خطر دارد.

شخصیت پودل: زرنگ، پرانرژی و هوشیار

یک پودل معمولی زرنگ، پرانرژی و اجتماعی است. اگرچه در ابتدا می توانند با غریبه ها مخالف باشند، اما به سرعت صمیمی می شوند. از آنجایی که آنها قلمروطلب نیستند، تبدیل به سگ های نگهبان تیزبین و سگ های نگهبان حساسی می شوند. با این حال، هنگامی که یک خطر آشکار وجود دارد، آنها از صاحبان و خانواده خود محافظت می کنند. با این حال، در بیشتر موارد، آنها ساکت، آرام و هوشیار هستند و به عنوان یک همراه بازیگوش و فهیم برای صاحبان و خانواده خود عمل می کنند.


محیط ایده آل برای زندگی با پودل

پودل ها سازگار هستند، و این بدان معنی است که آنها در یک آپارتمان یا یک خانه بزرگ با حیاط خلوت خوشحال خواهند شد. تا زمانی که آنها محبت شما را ببینند و فرصت های زیادی برای بازی و ورزش در فضای باز داشته باشند، همدم شما هستند . آنها را به پارک ببرید و بدانید که آنها عاشق بازی گرفتن توپ خواهند شد. آنها همچنین عاشق پیاده روی هستند، به خصوص اگر در پایان به دریاچه ای برای شنا ختم شود.

اگر خانه خود را با دیگران به اشتراک می گذارید، پودل ها حیوانات خانگی عالی برای خانواده می سازند. و هنگامی که به درستی اجتماعی شوند، با کودکان بسیار مهربان هستند. اما مطمئن شوید که سگ شما مکانی آرام برای عقب نشینی در مواقعی که اوضاع بیش از حد گیج کننده می شود داشته باشد زیرا این سگ ها مستعد تحریک و در نتیجه حمله هستند.

صاحب ایده آل برای پودل

صاحب ایده آل پودل فردی فعال است و مایل است زمان زیادی را صرف بازی و ارتباط با سگ خود کند. فراهم کردن فرصت های فراوان برای ورزش ذهنی و بدنی ضروری است.

مانند بسیاری از سگ های دیگر، آنها دوست ندارند تنها بمانند، و دوست دارند که آنها را نوازش کنید. صاحب ایده آل برای این نژاد بیشتر اوقات در خانه خواهد بود و به اندازه حیوان خانگی مو فرفری آنها مهربان است.

در یک دنیای عالی، صاحب یک پودل احتمالاً به صورت پاره وقت در خانه هستند یا در خانه کار می کنند، بنابراین می توانند حداکثر زمان خود را صرف مراقبت از حیوان خانگی خود کنند. با این اوصاف برای روزهایی که نمی‌توانید سگ خود را به پیاده روی ببرید ، کمک گرفتن از یک پرستار حیوان خانگی یا مهدکودک قابل اعتماد می‌تواند کاری معقولانه باشد.


چگونه می توان سگ به این باهوشی را آموزش داد؟

آیا پودل باهوش ترین سگ است؟ سوال بسیار خوبی است ، اما آنها جزو باهوش ترین سگ ها هستند. مانند سایر سگ های باهوش، آنها به سرعت دستورات را یاد می گیرند و می خواهند به سمت ترفندهای پیشرفته تر حرکت کنند. اگر برای جلب توجه آنها تلاش می کنید، یک مربی سگ می تواند به کشف انگیزه پودل شما کمک کند و به شما بیاموزد که چگونه با آنها ارتباط مفید تری برقرار کنید.

علی رغم آسان بودن آموزش، هوش آنها به این معنی است که پذیرش هرگونه آموزش سخت گیرانه یا ناعادلانه برایشان سخت خواهد بود. بهتر است خیلی برای آمئزش به پودل خود سخت نگیرید . جلسات آموزشی را کوتاه و سرگرم کننده نگه دارید و مطمئن شوید که پودل شما تحریکات زیادی دریافت می کند تا از رفتار بد ناشی از کسالت جلوگیری کنید.

یک مشکل رایج در بین صاحبان پودل ، آموزش دادن استفاده از قلاده به سگ هایشان است. بسیار مهم است که هرچه زودتر آموزش استفاده از قلاده به سگ خود را شروع کنید و مطمئن شوید که وقتی سگ شما کاری را انجام می دهد که ترجیح می دهید انجام ندهد، طبق دستور شما عمل کرده و راه نرود؛ و فقط زمانی قلاده را شل کنید که از دستورات شما پیروی می کند. در حالی که آموزش استفاده از قلاده می‌تواند دشوار باشد، اما در سمت دیگر آموزش توالت به پودل ها کار بسیار آسانی است.

نظرات (0)

اشتراک گذاری

این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

GDPR

When you visit any of our websites, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. This information might be about you, your preferences or your device and is mostly used to make the site work as you expect it to. The information does not usually directly identify you, but it can give you a more personalized web experience. Because we respect your right to privacy, you can choose not to allow some types of cookies. Click on the different category headings to find out more and manage your preferences. Please note, that blocking some types of cookies may impact your experience of the site and the services we are able to offer.